BYD dąży do pozycji premium w Europie. Odkrywamy inne cele rozwojowe firmy.
„`html
W ciągu pierwszych dwóch miesięcy tego roku firma sprzedała 615 tysięcy samochodów, co stanowi 90 procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku 2024. Chociaż sprzedaż w lutym, wynosząca 322 tysiące pojazdów, była mniejsza niż w grudniu czy listopadzie 2024 roku, wynika to z sezonowych zmian na rynku chińskim, gdzie sprzedaż rośnie liniowo i osiąga najwyższe wartości w grudniu. Warto również zauważyć, że przerwa związana z chińskim Nowym Rokiem wpływa negatywnie na wyniki styczniowe i lutowe.
Z 615 tysięcy sprzedanych pojazdów, 250 tysięcy to samochody elektryczne, a resztę stanowią hybrydy typu PHEV. Interesujący jest fakt, że sprzedaż hybryd rośnie obecnie szybciej niż elektryków. Wzrost sprzedaży BYD zanotowano nie tylko w Chinach, lecz również na rynkach zagranicznych, gdzie eksport wzrósł o 127 procent, osiągając 133 tysiące pojazdów. Zagraniczna sprzedaż stanowi teraz znaczny udział w całkowitych wynikach firmy. Co więcej, BYD wyprzedził Cherry, która była dotychczas największym eksporterem aut z Chin.
Nowinki technologiczne w BYD
Wprowadzono również innowacyjny system Oko Boga – zaawansowany zespół czujników oraz oprogramowania do wspomagania jazdy autonomicznej. Choć system nie eliminuje całkowicie potrzeby kierowcy, to znacząco go wspomaga, umożliwiając automatyczne utrzymanie pasa ruchu, kontrolę prędkości, oraz wykonywanie manewrów takich jak zjazd z autostrady czy jazda przez rondo. Wyjątkowością tego systemu jest jego dostępność we wszystkich modelach BYD bez dodatkowej opłaty, co wyróżnia tę firmę w segmencie samochodów niskobudżetowych.
Różne wersje systemu Oko Boga
- Podstawowa wersja: dedykowana tańszym modelom BYD, działa bez lidaru i tylko poza miastem.
- Zaawansowana wersja: dla droższych modeli BYD oraz Denza, wykorzystuje lidar i mocniejszy komputer do analizy danych.
- Najbardziej rozbudowana wersja: przeznaczona dla luksusowej marki Yangwang, wyposażona w trzy czujniki lidaru i zdolna do 600 TOPS operacji na sekundę.
System ten wprowadza innowacje, jak samoistne parkowanie – pojazd może samodzielnie zaparkować lub przyjechać po właściciela na wezwanie z aplikacji.
Marka Denza w Europie
Denza, marka premium koncernu BYD, wkrótce zadebiutuje na europejskim rynku. BYD zamierza wejść w segment premium, mimo że sprzedaż tych pojazdów nie będzie duża. Głównym celem jest wzmocnienie wizerunku marki jako producenta wysokiej jakości pojazdów nowoczesnych. Sprzedaż ma ruszyć w trzecim kwartale roku.
Modele Denza na rynku europejskim
Luksusowy liftback
Model ten, z długością 518 cm, konkuruje z takimi samochodami jak Mercedes EQS i Porsche Panamera. Warianty obejmują hybrydę zasilaną z gniazdka oraz pełny elektryk z mocą 970 koni mechanicznych. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom pojazd oferuje niesamowitą zwrotność.
Elektryczny SUV
Ten SUV ma długość 4.9 metra i oferuje odmiany z napędem na jedną oś (300 KM) oraz 4×4 (530 KM). Dzięki dużej baterii możliwe jest szybkie ładowanie, co wyróżnia ten model spośród konkurencji.
Elektryczny van
Model ten zaprojektowany z myślą o transporcie osobowym, oferuje niespotykany komfort zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Zasilany jest z dużej baterii, co umożliwia zasięg na poziomie 400 km.
Na zakończenie, plan BYD na bieżący rok zakłada produkcję 5 milionów pojazdów oraz awans w rankingu największych producentów motoryzacyjnych na świecie. Sukces osiągnięty w 2024 roku, który przyniósł sprzedaż na poziomie 4.3 miliona aut, jest podbudową dla ambitnych celów koncernu na nadchodzące lata, z aspiracją osiągnięcia trzeciego miejsca w światowym przemyśle motoryzacyjnym w obecnej dekadzie.
„`