Nowe Renault Clio zaskakuje śmiałością — tak odważnego modelu tej marki jeszcze nie widzieliśmy

Nowe Renault Clio zaskakuje śmiałością — tak odważnego modelu tej marki jeszcze nie widzieliśmy

„`html

Nowoczesny, drapieżny design Renault Clio

Pierwsze wrażenie przy nowym Renault Clio to zupełnie świeży styl – samochód prezentuje się zadziornie i dynamicznie, a całość podkreślają agresywnie poprowadzone linie nadwozia oraz wyraziste detale. Auto zyskało długość 4,116 m, imponuje szerokością 1,768 m i wysokością 1,451 m. Renault zbudowało nową generację na sprawdzonej platformie Captura, rozstaw osi 2,59 m sprawia, że sylwetka wygląda stabilniej, a samochód nabiera jeszcze bardziej wyrazistego, sportowego charakteru.

Nowe Clio jest wzorowane raczej na kompaktowym coupé niż typowym hatchbacku, co widać po mocno pochylonej tylnej szybie i proporcjach nadwozia. Oryginalne światła LED nawiązujące do kształtu rombu oraz efektowny grill przyciągają wzrok. Detale takie jak spojler czy antena w stylu płetwy rekina, poszerzone nadkola oraz opcjonalne 18-calowe felgi sprawiają, że auto już na postoju wygląda, jakby szykowało się do jazdy.

Wnętrze klasy premium

Wnętrze nowego Renault Clio zaskakuje jakością wykonania i materiałami. Miękko wykończona deska rozdzielcza, ambientowe podświetlenie z możliwością wyboru aż 48 kolorów, a w wersji Alpine również elementy z alcantary i detale inspirowane sportem motorowym, czynią z Clio propozycję premium w klasie B. Ergonomicznie zaprojektowany kokpit z dwoma ekranami openR, nowoczesnym zestawem wskaźników 10,1” oraz centralnym wyświetlaczem skierowanym ku kierowcy potęgują wrażenie, że siedzimy w futurystycznej kapsule.

System multimedialny openR link oferuje pełną integrację z usługami Google (Mapy, Asystent, Google Play), zatem korzystanie ze smartfona nie jest już konieczne. Wśród praktycznych rozwiązań warto wymienić pojemne schowki, w tym wyjątkowy zamykany schowek centralny z miękką pokrywą przypominającą etui na tablet, porty USB-C i ładowarkę indukcyjną. Przestronny bagażnik o pojemności 391 l z obniżonym progiem załadunku zwiększa funkcjonalność auta.

Zaawansowane technologie i bezpieczeństwo

Renault wyposażyło Clio w 29 systemów wspomagających jazdę, w tym adaptacyjny tempomat, system monitorujący bezpieczne opuszczanie pojazdu czy kamery 360°. Dodatkowe rozwiązania, takie jak Safety Score czy Safety Coach, analizują styl jazdy, oceniają zachowania kierowcy i podpowiadają jak poprawić bezpieczeństwo podróżowania. Systemy monitorują prędkość, utrzymywanie pasa ruchu czy czujność kierowcy, a każda podróż kończy się prezentacją wyniku w skali 0–100.

  • Kamera śledząca poziom koncentracji kierowcy
  • QRescue – specjalny kod QR ułatwiający akcję ratunkową
  • Zgodność z najnowszymi normami bezpieczeństwa GSR 2.3

Kompleksowe podejście do kwestii bezpieczeństwa sprawia, że auto jest nie tylko technologicznie zaawansowane, ale również zaprojektowane z myślą o ochronie pasażerów w każdej sytuacji.

Oferta napędowa dla każdego

Nowe Clio kontynuuje tradycję dostarczania frajdy z jazdy, wzbogaconą teraz o zaawansowany napęd hybrydowy. Hybryda E-Tech o mocy 160 KM cechuje się nie tylko świetną dynamiką (przyspieszenie do 100 km/h w 8,3 s), ale również wyjątkowo niskim zużyciem paliwa (3,9 l/100 km) i emisją CO2 na poziomie 89 g/km. Według producenta, podczas jazdy miejskiej nawet 80% czasu można podróżować wyłącznie na napędzie elektrycznym.

W ofercie pojawi się również:

  1. Benzynowy silnik 1.2 TCe 115 KM (z manualną lub nową automatyczną skrzynią EDC)
  2. Wersja dwupaliwowa LPG EcoG 120 KM dla kierowców ceniących oszczędność i daleki zasięg (do 1000 km)

Hybrydowy układ napędowy korzysta z technologii Renault rozwijanych w Formule 1, oferuje wiele trybów jazdy, a kierowca może się skupić wyłącznie na przyjemności z prowadzenia.

Ekoprojektowanie i funkcjonalne detale

Renault przykłada dużą wagę do ekologii. W wersji esprit Alpine ponad 33% materiałów auta ma ścisłą kontrolę pod kątem wpływu na środowisko – w tym 24% surowców pochodzących z recyklingu. Deska rozdzielcza zawiera przynajmniej 50% odzyskanego polipropylenu, a obręcze kół zostały w połowie wykonane z aluminium recyklingowego. To konkretne działania, które realnie wpływają na zmniejszenie śladu węglowego samochodu.

W ofercie przewidziano szeroką gamę akcesoriów: m.in. czarny spojler na klapę bagażnika czy osłony dolnej części nadwozia, które zarówno poprawiają wygląd auta, jak i chronią je podczas codziennego użytkowania.

Nowe oblicze francuskiej ikony

Renault Clio przeszło metamorfozę, stając się samochodem wyznaczającym nowe standardy w swojej kategorii. Ponad 17 milionów sprzedanych egzemplarzy w 120 krajach świadczy o ogromnym sukcesie modelu. Najnowsza generacja, choć wciąż praktyczna, oferuje design i technologie zarezerwowane dotąd dla wyższych segmentów. To nie tylko środek transportu – to wyrazistą część historii marki, która nie boi się odważnych kroków naprzód. Z niecierpliwością czekam na możliwość przetestowania hybrydowego Clio na drodze, bo zapowiada ono zupełnie nową jakość jazdy.

„`