Czy Wizz Air stosuje nieuczciwe praktyki handlowe? Rozpoczęto postępowanie w tej sprawie

Czy Wizz Air stosuje nieuczciwe praktyki handlowe? Rozpoczęto postępowanie w tej sprawie

Węgierski urząd ds. konkurencji wszczął postępowanie nadzorujące działania Wizz Aira w związku z możliwym stosowaniem „nieuczciwych praktyk handlowych” – poinformował urząd. Chodzi o prezentowanie informacji o cenach dodatkowych usług widocznych w systemie rezerwacyjnym.

Jak przekazano, sprawa ma związek z zakończonym w sobotę postępowaniem ws. „naruszenia obowiązku zachowania należytej staranności” przez firmę. Urząd podał, że przewoźnik m.in. ukrył fakt, że „dodatkowe usługi” zawarte w niektórych pakietach z biletami lotniczymi, mogły być również kupowane oddzielnie.

W wyniku postępowania, Wizz Air został ukarany grzywną 307 mln forintów, tj. ok. 3,34 mln zł. W związku z powyższą decyzją GVH podejrzewa, że – jak napisano – Wizz Air „prawdopodobnie nie spełnia wymogu należytej staranności”, ponieważ system rezerwacyjny przewoźnika nie zapewnia odpowiedniej „przewidywalności i niezawodności” w zakresie informowania podróżnych o doliczaniu opłat za dodatkowe usługi.

GVH wyjaśnił, że w niektórych przypadkach informacje na temat tych usług mogą różnić się w zależności od urządzenia, na którym kupowany jest bilet.

Dodatkowo – jak określono – przedsiębiorstwo może „ukrywać przed konsumentami istotny fakt, że nie będzie w stanie świadczyć usługi po cenach wyświetlanych w całym procesie rezerwacji”, tj. takich, jak te wyświetlanych na stronie internetowej i w aplikacji przewoźnika.

Urząd zastrzegł, że postępowanie ma na celu zbadanie faktów i stwierdzenie, czy doszło do domniemanego naruszenia przepisów. Czas trwania postępowania wynosi trzy miesiące i w uzasadnionych przypadkach może zostać przedłuzony dwukrotnie, za każdym razem o maksymalnie dwa miesiące – napisano w komunikacie.

Podkreślono, że wszczęcie postępowania nadzorującego nie oznacza, że dane przedsiębiorstwo dopuściło się naruszenia. Do chwili nadania depeszy nie udało się uzyskać komentarza przewoźnika.

Wizz Air to węgierska linia lotnicza i jeden z największych przewoźników działających w Polsce. Jak podano na jego stronie, obecnie Wizz Air obsługuje ponad 600 tras z 25 baz operacyjnych w regionie i jest największą tanią linią lotniczą w Europie Środkowej i Wschodniej. Wizz Air eksploatuje flotę 213 samolotów Airbus A320 i A321 i był preferowanym wyborem 60,3 miliona pasażerów w 2023 roku – zaznaczono. (PAP)

bpk/ malk/ Źródło: PAP