Co zrobić, gdy bankomat nie wypłaci pieniędzy i saldo na koncie jest niewystarczające? Podpowiadamy!
Jednak w tym przypadku konto nie jest obciążone, a wiele bankomatów podaje przyczynę, dla której transakcja nie jest realizowana. W rzadkich przypadkach jednak może dojść do błędów. Jest to zazwyczaj spowodowane awarią maszyny, błędami w łączeniu na linii między bankomatem a bankiem, a także uszkodzeniem karty.
Uspokajamy: gdyby przydarzył ci się taki wypadek, pamiętaj, aby pobrać potwierdzenie transakcji. Może być ono podstawą reklamacji. W następnej kolejności należy zadzwonić na infolinię swojego banku. Co ważne, nie ma tutaj znaczenia, czy pieniądze próbowałeś pobrać z bankomatu należącego do tego banku czy obcego. Na infolinii należy złożyć reklamację.
Zgłoszenie telefoniczne jest o tyle wygodne, że nie wymaga wizyty w placówce i można je wykonać niemal o każdej godzinie. Jeśli jednak z różnych przyczyn nie jest to dla nas wygodny sposób, możemy udać się do placówki bankowej lub złożyć reklamację listownie. Niektóre banki pozwalają na złożenie reklamacji drogą elektroniczną, za pośrednictwem aplikacji bankowej. Zazwyczaj jest to najszybsza droga do rozwiązania sprawy. W reklamacji (niezależnie od drogi jej składania) muszą znaleźć się dane właściciela karty, konkretne dane dotyczące miejsca i czasu zdarzenia, informacje o ewentualnych komunikatach z ekranu bankomatu, wysokość pobranej błędnie kwoty, numer bankomatu i nazwa banku, który obsługuje maszynę.
Po złożeniu reklamacji operator sprawdza zapisy pracy bankomatu. Porównuje kwotę znajdującej się w nim gotówki do zadeklarowanych wypłaconych kwot. Zwrot pieniędzy w takiej sytuacji występuje, ale w większości przypadków środków na koncie można spodziewać się w dobę od reklamacji. Jeśli kwota była wysoka, warto dowiedzieć się od banku, jaki jest sposób wniesienia wniosku o przyznanie odszkodowania za zaistniałą sytuację.
Niekiedy negatywną odpowiedź można również otrzymać ze względu na niepełne informacje dotyczące zdarzenia lub brak dowodów na jego zaistnienie. W takiej sytuacji można względem banku wystąpić na drogę sądową albo instytucja ta zajmuje się rozstrzyganiem sporów i mediacją między bankiem a konsumentami.